Na co je potřeba myslet před zprovozněním venkovních prostor?
 

Je důležité vytvořit pro svou provozovnu vnitřní pokyny a respektovat je:

  1. Rozestup mezi jednotlivci musí být minimálně 1,5 metru a to mezi stoly, uvnitř provozovny, u výdeje, ve frontě, a při placení.  Vyjímkou jsou zákazníci, kteří sedí u jednoho stolu. Uspořádejte provozovnu tak, aby byly sedící osoby vzdáleny 1,5 metru od kolemjdoucích. Pokud vaše venkovní prostory bude od okolí dělit pevná bariéra, která zabrání šíření kapének, může být rozestup kratší. Barevnými samolepícími páskami vyznačte odstupy, které je potřeba dodržovat. Zvažte umístění dochucovacích prostředků na plochu stolů.
  2. Pro zákazníky mějte při vstupu do podniku vždy přístupnou dezinfekci rukou. Dezinfekci stolů a židlí provádějte vždy před usazením každé nové skupiny zákazníků. Výdejní okénko čistěte alespoň každé dvě hodiny. Úklid toalet se doporučuje dělat každou hodinu a celkově se pokuste pravidelně uklízet vaše prostory. Neměla by nikde chybět dezinfekce a jednorázové ubrousky na ruce. Vyvěste plakáty, které upozorňují na nutnost mytí rukou a ukazují jak na to. Na stránkách Státního zdravotního ústavu si můžete letáky stáhnout.
  3. V době konzumace pokrmů a nápojů u stolu není zákazník povinen nosit ochranu úst a nosu. Ve vnitřních pokynech nezapomeňte zmínit udržování čistoty ochranných pomůcek a také to, aby byly vhodným způsobem měněny či likvidovány.
  4. Snažte se co nejvíce informovat o důležitosti dodržování hygienických zásad uvnitř provozovny (letáčky, plakáty).

 

Nezapomínejte na váš personál
 

Pokud se během pracovní doby budou díky vašim zavedeným opatřením zaměstnanci cítit  v relativním bezpečí a bez možného ohrožení, tyto pocity jistě přenesou také na zákazníky.

  1. Poskytněte zaměstnancům školení ohledně zavedených opatření v provozovně. Budou tak vědět, že se snažíte minimalizovat jakékoliv ohrožení a jejich možné obavy se zmírní. 
  2. Domluvte se na zvláštních podmínkách při práci. Každý zaměstnanec by měl pracovat v jiné obuvi a oděvu, než ve kterém přišel z domova. Při jakékoliv manipulaci s rizikovými předměty (bankovky, nádobí, přepravky, dokumenty..) si musí umýt ruce. Minimálně však jednou za 60 minut.
  3. Důrazně žádejte zákazníky o to, aby při platbě volili bezkontaktní platbu přes platební terminál či mobilní telefon. Čím méně manipulace s bankovkami, tím lépe.
  4. Pomožte zrychlit práci obsluhy a snižte tak delší kontakt se zákazníky na minimum. Mobilní číšník je skvělým způsobem rychlého odbavení u stolu. Na dálku se jednoduše propojí s pokladnou a veškeré úkony objednávky či placení se tak stanou mnohem rychlejšími. Personál se tak nebude u zákazníků zdržovat déle, než je nezbytně nutné.

 

Ukažte zákazníkům, že se do vašeho podniku vyplatí přijít
 

Komunikace s veřejností je bránou k úspěšné návštěvnosti vaší zahrádky či okénka. Dejte prostřednictvím sociálních sítí najevo, že jste připraveni a máte otevřeno. Nejen že můžete nalákat na vaše úžasné jídlo a nápoje, ale také na kvalitní hygienické podmínky uvnitř provozovny. Když lidi přesvědčíte o tom, že u vás obdrží nejen gastronomický zážitek, ale při tom také pocit bezpečí, jistě vás rádi navštíví.

 

Dejte si záležet na atraktivním prostředí
 

Snažte se udělat maximum pro to, aby se u vás cítil zákazník opravdu příjemně. Pokud vám zbývá trocha času a energie, zkuste jakkoliv vylepšit zahrádku nebo výdejní okénko. Můžete vyrobit či nakoupit tématické dekorace, zasadit různobarevné květiny nebo si například vyhrát s nápisy na tabuli. Volba je jen na vás.
Jaká fáze EET se Vás týká?

Informaci obdržíte obratem do Vašeho e-mailu.