Zaběhnutý režim podnikatelů z první a druhé vlny elektronické evidence tržeb se pomalu a jistě stává rutinou. Třetí a čtvrtá vlna je zdánlivě daleko, ale přesto se některých živnostníků, kteří spadají až do dalších fází může týkat již nyní. Řeč je o stánkařích na festivalech. Ačkoli na toto téma toho bylo napsáno již mnoho, stále se vyskytují nejasnosti a lidi tápou. Pojďme se společně v této problematice zorientovat.

 

RESTAURACE“ → EET od 1. prosince 2016 (FÁZE I.)

 

Na festivalech se občas objeví i stánky, které připomínají restauraci. Jedná se například o „party stany“ nebo „VIP stany“ jejichž součástí je posezení a obsluha. V takovém případě kontrolní orgány, tedy Celní a Finanční správa posuzují toto zázemí jako restauraci a tito podnikatelé musí elektronicky evidovat tržby již nyní.

 

PRODEJ BALENÝCH POTRAVIN → EET od 1. března 2017 (FÁZE II.)

 

V případě přeprodávání balených potravin či dalšího zboží (např. vody v lahvi, žvýkačky, sušenky, bonbony, cigarety apod.), které bylo dříve nakoupeno, musí stánek vydávat účtenku a evidovat své tržby již v letošním roce.

 

RYCHLÉ OBČERSTVENÍ → EET od 1. března 2018 (FÁZE III.)

 

Tradiční stánky s občerstvením, kde je jídlo prodáváno např. na táccích a nápoje do kelímku – zákazník si je odnese s sebou, dá si je „na stojáka“ nebo ve společném zázemí bez obsluhy zajištěném organizátorem akce - registrují svoje tržby až od 1. března 2018. Toto se týká i prodeje alkoholu do zálohových např. plastových či reklamních kelímků, který prodejce na stánku neumývá, ale vymění za čistý.  

 

PRODEJ BALENÝCH POTRAVIN JAKO MINORITNÍ ČINNOST → EET od 1. března 2018 (FÁZE III.)

 

Množství stánků na festivalech nabízí kromě jídla s sebou (např. grilované maso, klobásy) také balené potraviny a nápoje s sebou (např. plechovkové pivo, voda v lahvi). V takovém případě je třeba myslet na to, že pokud tržby za balené potraviny nepřesáhly za předchozí rok 175 tisíc korun a tvořily v rámci dané provozovny méně než polovinu tržeb obchodníka (tzv. minoritní činnost), lze pak evidovat tyto produkty až od 1. března 2018, společně s tržbami za grilované potraviny. 

 

PRODEJ MERCHANDISINGU → EET od 1. března 2017 (FÁZE II.)

 

Většina kapel má svůj vlastní stánek, na kterém kromě autogramiády a focení se členy, prodává i své propagační předměty. Za CD, trička, kšiltovky a jiné drobné předměty, které si nechala kapela vyrobit třetí stranou (nakoupila je), musí splnit povinnost EET už letos.

 

PRODEJ VLASTNÍCH VÝROBKŮ → EET od 1. června 2018 (FÁZE IV.)

 

Stánky s prodejem vlastních výrobků, jako jsou například rukodělné šperky, vlastnoručně potištěná trička, čepice apod., se bude elektronická evidence tržeb týkat až od 1. června 2018.

 

PŘEDPLACENÉ KARTY, ŽETONY → EET od 1. března 2017 (FÁZE II.)

 

Na některý festivalech jsou zavedená speciální „platidla“ v podobě žetonů, kupónů nebo předplacených karet. V takovém případě podléhá evidenci tržeb jak jejich prodej, tak uplatnění na konkrétním stánku.

 

OSTATNÍ SLUŽBY

 

TETOVÁNÍ → EET od 1. června 2018 (FÁZE IV.)

KOLOTOČE, ATRAKCE → EET od 1. března 2018 (FÁZE III.)

PŮJČOVNY (KOLA, LEHÁTKA…) → EET od 1. března 2018 (FÁZE III.)

NAFUKOVACÍ BALÓNKY → EET od 1. března 2017 (FÁZE II.)

 

VSTUPNÉ – kategorie sama o sobě s výjimkou

 

Od 1. března 2018 se začnou evidovat tržby z prodeje vstupenek, jsou-li hrazeny např. v hotovosti nebo platební kartou. Výjimky budou tvořit opět příspěvkové organizace města.

 

eet na festivalech, eet, festival a eet

Jaká fáze EET se Vás týká?

Informaci obdržíte obratem do Vašeho e-mailu.