EET neboli elektronická evidence tržeb, klepe na dveře a již od 1. prosince 2016 musí mít své provozy na evidování tržeb připraveno více jak 60 tisíc podnikatelů provozující hotely, restaurace, kavárny, vinárny, atd. - podívejte se na detailnější popis jednotlivých fází EET. Co všechno s přípravou na EET souvisí, jsme si zkusili na vlastní kůži. Není to totiž jen o tom vybrat si kvalitní pokladní systém, ale nutné je i vyřídit potřebné formality, které s e-tržbami souvisí. Získání autentizačních údajů si často živnostníci pletou s vyřizováním certifikace EET. Právě proto jsme se rozhodli naše zkušenosti a celý proces zpracovat do přehledného videonávodu, díky kterému by přípravu na EET měl zvládnout opravdu každý. 
 

Autentizační údaje 
 

Od 1. září 2016 můžou podnikatelé žádat o autentizační údaje, kterými se následně přihlásí na daňový portál www.daneelektronicky.cz. Tyto údaje lze získat dvěma způsoby: osobně či on-line. 

Osobně - osobní návštěva u přepážky finančního úřadu vám zabere cca 20 minut. Je třeba si však uvědomit, že kapacita finančních úřadů je omezena a s blížícím se termínem spuštění EET se budou na úřadech tvořit značné fronty. 

On-line - celý proces je poměrně jednoduchý, ale při našem testování jsme čekali tři pracovní dny, než nám po vyplnění formulářů autentizační údaje přišly do datové schránky. 

Nečekejte tedy na poslední chvíli a připravte se již nyní. Kdo je připraven, není překvapen! 
 

Certifikát EET
 

Jakmile podnikatelé získají autentizační údaje, použijí je k přihlášení na portál www.daneelektronicky.cz, kam zaregistrují veškeré svoje provozovny a následně pro ně vygenerují tzv. certifikáty. Ty následně musí ještě nahrát do svého pokladního systému.

Pozor! Při vygenerování certifikátu z daňového portálu ho lze stáhnout pouze v jediném okamžiku. Později už se k němu nedá vrátit! 

Jakmile podnikatelé certifikát stáhnou do svého úložiště, musí ho ještě přenést do pokladního systému. Tento krok lze provést např. s pomocí USB disku nebo online, prostřednictvím vzdálené správy. Možnost vzdálené správy však nabízejí pouze některé pokladní systémy. V okamžiku, kdy je certifikát nahrán v pokladním systému, stačí jen počkat na datum, kdy musíte elektronicky evidovat své tržby a certifikát aktivovat zaškrtnutím jediného políčka. V tomto okamžiku jste již plně připraveni úspěšně evidovat své tržby. 

Závěrem nezapomeňte splnit informační povinnost, a to vyvěšením viditelného oznámení, že podnik eviduje tržby. Přesné znění tohoto oznámení je uvedeno v metodice vydané Finanční správou

Aplikace Dotykača je na elektronickou evidenci tržeb plně připravena. Jednotlivé kroky, jak začít evidovat tržby najdete v detailním návodu zprovoznění EET

Získání autentizačních údajů a vyřízení certifikace k EET krok za krokem v praktickém videu: 
 

Jaká fáze EET se Vás týká?

Informaci obdržíte obratem do Vašeho e-mailu.