• Oddělte soukromou a pracovní zónu a vysvětlete rodině, že v pracovní zóně vás nemají rušit. Vytvořte si doma svoji „kancelář“, kterou využijete pouze k práci. Rodina by měla toto prostředí respektovat a nerušit vás v něm.
  • V domácím prostředí máme tendenci k multitaskingu, tzn. dělat víc věcí najednou, což je velmi neefektivní. Proto si vytvořte bloky, ve kterých budete pracovat na jednom úkolu a na ten se maximálně soustřeďte. Velkým problémem je vyrušování např. v podobě neustálého pípání notifikací. Pokud je to možné, vypněte je. Vrátíte se k nim, až práci dokončíte.
  • Rozdělte si čas na práci a čas na rodinu a nesnažte se stihnout vše dohromady.
  • Dělejte si pravidelné přestávky. Protáhněte se, vyvětrejte, zacvičte si nebo si dejte kávu. Malá změna činnosti vám pomůže lépe se soustředit na zadaný úkol.
  • Pokud to charakter práce dovolí, respektuje svůj denní biorytmus a plánujte si práci v čase, kdy jste nejvíce produktivní.
  • Buďte flexibilní a kreativní. Neobvyklá situace vyžaduje i neobvyklá řešení. Přemýšlejte nad vylepšením spolupráce vašeho týmu, nebojte se navrhovat nová řešení. Ruší vás děti při zoom meetingu, protože máte malý byt? Pokud to všem kolegům vyhovuje, naplánujete si meeting třeba až na večer, kdy budou děti spát.
  • Buďte v pravidelném online kontaktu s kolegy i nadřízenými. Náš sociální kontakt je teď velmi omezený, přesto je důležité tzv. nevypadnout z rytmu. Využijte zoom a sdílejte svoje zkušenosti, zpětnou vazbu i vzájemnou podporu.
     

Každý z nás se s nastalou situací vyrovnává po svém. Buďte k sobě vzájemně upřímní a ohleduplní, soustřeďte se na to, co je důležité pro chod vaší firmy a současně své zaměstnance nepřetěžujte. Všichni jsme jen lidé, psychická pohoda, vzájemná důvěra a dobrá nálada v týmu by měli být na prvním místě. Věříme, že se vše brzy vrátí do starých kolejí a my z této situace vyjdeme silnější.