EET

EET - Elektronická evidence tržeb

 

EET - Elektronická evidence tržeb, zákon, který byl v dubnu 2016 schválen rozpoutal u podnikatelů náročnou práci s výběrem vhodné pokladny pro elektronickou evidenci tržeb. Evidence tržeb se bude týkat každého kdo přijímá platby v hotovosti, stravenky, poukázky, slevové kupony apod. EET, elektronická evidence tržeb by neměla být strašákem, ale nástrojem pro narovnání konkurenčního podnikatelského prostředí.

Pokladní systém Dotykačka je připraven na zavedení systému EET, elektronické evidence tržeb. 

EET aktuálně a další informace o zavedení elektronické evidenci tržeb sledujte na www.jaknaetrzby.cz a také si u nás můžete stáhnout zákon o elektronické evidenci tržeb, vč. zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o evidenci tržeb. 

5 KROKŮ K ÚSPĚŠNÉ EVIDENCI TRŽEB (EET): 

 

Krok 1.

pokladní systém dotykačka, pokladna eet

Autentizační údaje lze získat dvěma způsoby:
Osobně
vyplněním a sepsáním tzv. Protokolu o ústním jednání na Finančním úřadu,  poté obdržíte obálku s autentizačními údaji.  
On-line 
na portálu www.daneelektronicky.cz vyplněním formuláře, který naleznete v sekci elektronickáevidence tržeb → žádost o autentizační údaje do EET. Po odeslání žádosti vám přijdou autentizačníúdaje do vaší datové schránky. 


 

Krok 2. 

pokladní systém dotykačka, poklady eet

Získané autentizační údaje použijte pro přihlášení vašeho podniku na stránkách www.daneelektronicky.cz, kde zvolíte sekci elektronická evidence tržeb → správa údajů evidence tržeb. 


 

Krok 3.

pokladní systém dotykačka, pokladny eet

Na stránkách www.daneelektronicky.cz si vygenerujete podle jednoduchého návodu certifikát, který si stáhnete do svého PC. Podrobnosti, jak postupovat, naleznete v našem manuálu. 

POZOR! Certifikát lze v daný okamžik stáhnout pouze jednou!


 

Krok 4. 

pokladní systém dotykačka, pokladna eet

Získaný certifikát můžete vložit do svého podkladního systému dvěma způsoby. Přes vzdálenou správu nebo přímo v rozhraní pokladny


 

Krok 5. 

pokladní systém dotykačka, pokladna eet

Jakmile nahrajete certifikát do pokladny, je nutné zadat údaje o vaší společnosti a aktivovat režim EET. Aktivování režimu EET má smysl od 1. listopadu 2016, kdy bude spuštěn testovací provoz. Podrobné nastavení funkce EET naleznete v naší uživatelské příručce. 


 

pokladní systém dotykačka, pokladna eet


Video návod krok za krokem: 
 

 

 

Co je evidovaná tržba (EET)?

 

  • platba v hotovosti, 
  • platební kartou, šekem či směnkou, 
  • v jiných formách, které mají charakter obdobný předchozím formám (dárkové karty, poukázky na zboží a služby, stravenky, žetony...)
  • započtením kauce nebo obdobné jistoty složené ze způsobů podle předchozích bodů (Podrobněji ke specifikům plateb kaucí a záloh)

Co je evidovaná stržba
 



 

 

 

Jaký je princip e-tržeb (EET)?

 

Každá finanční transakce bude prostřednictvím datové zprávy zaslána finanční správě, ta ji během okamžiku potvrdí unikátním číselným kódem, který se pak objeví na účtence zákazníka.Podstatou fungování celého procesu je on-line připojení daného zařízení (pokladna, PC, mobilní telefon nebo tablet) a propojení s finanční správou. Registrační pokladny či pokladní systémy mohou pracovat i v režimu off-line a finanční správě zasílat informace o evidovaných tržbách zpětně. Pokud někteří podnikaté nebudou schopni zajistit on-line připojení, budou muset zažádat o výjimku z povinnosti on-line evidence. 

 


Princip_etrzby
 


 

 

Koho se e-tržby (EET) týkají? 

Subjekty, které platí nebo mají platit daně z příjmů v České republice, a to: 

  • podnikající fyzické osoby, 
  • právnické osoby s podnikatelskou činností. 

Více naleznete na "Kdo a jaké tržby eviduje?" 

 

koho se etržby týkají
 


 

 


Koho se e-tržby (EET) netýkají? 

 

  • příjmů z nájmů
  • z příležitostného prodeje přebytků ze zahrádky
  • státních příjmů a příspěvkových organizací
  • České národní banky
  • spořitelen, pojišťoven i bank
  • penzijních a infestičních fondů 
  • příjmů na palubě letadel či z železniční přepravy
  • provozu veřejných toalet 
  • celý přehled

koho se e-tržby netýkají
 


 

 

 

Od kdy mají e-tržby (EET) fungovat?

 

1. prosinec 2016 - Ubytování, Stravování a pohostinství ‒ CZ-NACE skupina 55 a 56. 

1. března 2017- Maloobchody a Velkoobchody ‒ CZ-NACE skupina 45, 46 a 47. 

1. března 2018 - podnikatelé provozující všechny ostatní činnosti, tj. např. svobodná povolání (lékaři, právníci, účetní), doprava či zemědělství. 

1. června 2018 - vybraná řemesla a výrobní činnosti ‒ CZ-NACE skupina 13‒17, 20.4, 22, 23, 25, 31‒33, 43, 95, 96.

od kdy e-tržby
 


 

 

 

Co potřebujete pro
e-tržby (EET)?

 

Technické řešení pro EET je určeno pro jakýkoli elektronický přístroj, tedy nejenom pokladnu nebo pokladní systém, ale také pro počítače, tablety či chytré mobilní telefony. Mnoho podnikatelů má dobré zkušenosti s nejrůznějšími systémy registračních pokladen zajišťujících zprostředkování mnoha důležitých dat při podnikání. Tito podnikatelé si je pořídili proto, aby měli kontrolu nad chodem byznysu a všechna potřebná data měli při ruce. Mnoho takových pokladních systémů už je nyní připraveno na implementaci softwaru e-tržeb (EET). 

Malé provozy můžou elektronickou evidenci tržeb řešit velmi jednoduše, a to prostřednictvím svých dotykových telefonů nebo tabletů. Stačí si jen stáhnout pokladní aplikaci, která bude vyhovovat jejich podnikání. 

 Co je potřeba