Věrnostní program

Odměňte své zákazníky a motivujte je k vyšší útratě


Věrnostní programy jsou v dnešní době velmi oblíbené u zákazníků a současně mohou pomoci živnostníkům k vyšším ziskům. Spokojený zákazník, který se opakovaně vrací je sbíráním bodů motivovaný k vyšší útratě a nasbírané body pak může proměnit za zajímavé odměny nebo slevy na produkty. Navíc vás velmi rád doporučí ostatním a tím k vám přivede nové zákazníky.

 


 

Věrnostní program

 

7 důvodů proč používat věrnostní program

 

  1. Sbírání bodů je u zákazníků velmi oblíbené a motivuje je k vyšší útratě, což vám zajistí vyšší zisk.
  2. Pomocí personalizovaných zákaznických účtů si vytváříte hodnotnou databázi kontaktů, které můžete později využít k cílenější komunikaci nebo reklamě.
  3. Ke každému zákazníkovi si na jeho účet zaznamenáte nejen kontaktní údaje, ale formou poznámky si můžete zapsat také jakékoliv jiné a pro vás důležité informace, které vám usnadní komunikaci při příští návštěvě (velikost oděvu, oblíbený odstín barvy na vlasy nebo laku na nehty, nejčastěji navštěvovaná masáž nebo značka potravin, kterou zákazník pravidelně kupuje).
  4. Zákaznickému účtu lze nastavit expiraci, stejně jako bonusovým bodům můžete určit časově omezené využití (např. nutnost vyčerpat body do jednoho roku).
  5. Spokojení zákazníci se k vám budou opakovaně vracet a navíc vás doporučí ostatním.
  6. Věrnostní karty mohou také sloužit jako permanentky s funkcí odečítání bodů, což ocení zejména fitness centra, kadeřnictví, půjčovny a další poskytovatelé služeb.
  7. Zákaznické karty jednoduše načtete pomocí čtečky čárových kódů, zákazník si také může uložit čárový kód do svého mobilního telefonu. Zákaznický účet lze vyhledat také pomocí jiného identifikátoru, kterým je např. jméno, telefonní číslo nebo email konkrétního zákazníka.

Pojďme si na třech modelových případech ukázat, jak věrnostní program funguje v praxi.

 


 

Věrnostní program restaurace

Restaurace


Pokud provozujete restauraci, kavárnu nebo jakýkoliv jiný gastro provoz, můžete vytvořit pro své zákazníky věrnostní program, který je bude motivovat k opakované návštěvě.

Mohou např. sbírat body za každé objednané a zaplacené obědové menu a jako odměnu dostat každé desáté menu zdarma.

 


 

Věrnostní program obchody

Obchody


Věrnostní programy v maloobchodech jsou zaměřeny na sbírání bodů za pravidelné nákupy a jejich výměnu za zajímavé odměny.

Ať už se jedná o potraviny, oděvy, knihy nebo dárkové předměty, každé položce můžete přiřadit určitý počet bodů, které zákazník získá jejím nákupem.

Jakmile dosáhne pravidelnými nákupy potřebného počtu bodů, vymění je za odměny z katalogu. To mohou být např. produkty z vašeho sortimentu, dárková poukázka na příští nákup, procentuální sleva na zboží apod.

 


 

Věrnostní program služby

Služby


Typickým příkladem je například fitness centrum nebo plavecký bazén, využít ho lze ale prakticky ve všech službách.

Věrnostní karta zde funguje jako permanentka, na kterou si zákazník nabíjí body. Pro tento účel si ve správě položek jednoduše vytvoříte produkt s názvem “nabití bodů” a určíte mu jednotkovou cenu, např. 1 Kč = 1 bod.

Body se potom zákazníkovi odečítají za jednotlivé návštěvy nebo služby, které u vás vyčerpá.

V případě časové permanentky lze nastavit cenu závislou na čase, např. 1 bod = 1 minuta = 1 Kč. Zákazníkovi se pak odečte stejný počet bodů, kolik minut služby vyčerpal. To lze využít např. na plavání, masáže nebo návštěvu sauny či solária.

 



 

Zvažujete pořízení nové pokladny?


Přidejte se k 25 000 spokojeným zákazníkům a pořiďte si pokladní systém od Dotykačky. Pomůžeme vám zdarma přivádět zákazníky a snadněji řídit profitabilitu podnikání. Samozřejmostí je pozastavení plateb za licenci, když máte zavřeno. Usnadněte si podnikání s praktickými funkcemimnožstvím výhod.
 

Chci koupit pokladnu Chci nezávaznou schůzku